Kan man inte få jobba när man vill?

Varför måste allt vara så förbaskat strikt i Sverige? Arbetstider 9-17 eller kanske 9-18 som jag själv har just nu. Den här dagen när inget, inget, inget har fungerat - varför ska man då behöva sitta här och dega? Borde inte arbetsgivare uppmuntra sina anställda att gå hem, gå ut, träffa vänner, sporta, ät en god middag, ring din mamma - gör vad som helst men jobba inte mer för det kan vi göra imorgon.
Varför är det ingen som säger så?

Allvarligt talat - för någon som tycker om att jobba så mycket som jag hade det faktiskt inte skadat att få det där förtroendet då och då - dra härifrån och gör vad du vill. Jag vet ju att du aldrig skulle missköta ditt jobb Helena. Frihet under ansvar, du ser till att jobbet blir gjort, men vid de tidpunkter som passar dig.

Får väl säga upp mig, starta eget och jobba mitt i nätterna eller någon annat tid som känns ok...

Comments