Nej nu j..klar blir jag trött

Okej, jag skriver inte så ofta. Det är mycket när man har bebis och dagarna flyger förbi. Men ibland så dyker något upp som gör att jag bara måste skriva av mig lite.
Bläddrar oftast igenom båda kvällstidningarna men hittar sällan så mycket att läsa. Krönikörerna lägger jag inte stor tid vid, förutom en i Expressen, Linda Skugge som jag tycker är intressant och bra att läsa.
Men, det snöar ute och är slaskigt att dra in vagnen i hallen och därför har jag lagt ut tidningar på golvet...
En krönikör som jag aldrig läser är Carl Hamilton som skriver i Aftonbladet. Men så låg tidningen där på golvet i hallen och när jag böjde mig ner för att knyta skorna så kunde jag inte undvika att se vad han skrev.
Han skrev att Reinfeldt var en falsk person som lagt så mycket möda på att visa hur vanlig han är. Men så nu, nu skulle han minsann flytta in i Sagerska palatset och därmed var det en gång för alla bevisat att han inte är vanlig. Att han är förmer och vill ha det tjusigare än alla andra.
Det är det här som gör mig så trött för det bevisar så väl att det finns så många som skriver som inte har någon koll alls på läget, verkligheten, vad som är riktigt och vad som är påhitt...
Det finns en viktig anledning för Reinfeldt att bo på Sagerska och det stavas "säkerhet". Tänk själv hur mycket svårare det är att garantera Fredrik och hans familjs säkerhet ute i Täby med trädgård, buskar, hus och människor i rörelse.
Men visst, som sosse tar den där Carl givetvis alla chanser att hitta på groll om moderater, vare sig det är med sanningen överensstämmande eller inte. Det är så de alltid har gjort och alltid kommer att göra.

Konstigt, när Persson skulle bo på Sagerska så kallade alla det för Sagerska huset. Men när Reinfeldt ska bo där börjar genast alla sossar att kalla det för palatset...

Comments