Wow!

Har idag varit på flera studiebesök på Södermalm. Sitter som ersättare i Södermalms stadsdelsnämnd och för att lära känna sin stadsdel på djupet är det bra att ge sig ut och göra besök i verksamheterna.
Idag var jag på Aktivitetshuset, Preventionsenheten och Söderjobb. Tre fantastiska verksamheter som fokuserar på att stötta och inspirera människor som har det svårt och barn som far illa. Personerna som arbetar här är eldsjälar allihop och jag beundrar verkligen dem för det engagemang de lägger ner.
Här handlar det inte bara om att göra ett jobb, här handlar det om att vara en god medmänniska. Att under sitt arbetsliv välja att stötta människor med problem är stort och jag hoppas verkligen att dessa människor får den uppskattning som de förtjänar. Och förhoppningsvis kan de även inspirera andra att göra en insats.
Jag känner mig väldigt taggad och ska bland annat tillbaka till Aktivitetshuset för att träffa ett av deras nätverk. När jag sätter igång mitt företag på allvar ska jag försöka hitta en del av min arbetskraft på Söderjobb. Och stöter jag på familjer med problem eller barn som far illa så ringer jag Preventionsenheten.
Alla kan göra en insats!

Comments