Stämma

I helgen har det varit förbundsstämma med Stockholmsmoderaterna.
Som ordförande för moderaterna i Sjöstaden var jag på plats som ombud. Jag hade skrivit två motioner till stämman, en om kollektivavtal och varje företags rätt att själva välja om man vill teckna sådana eller inte. Och en motion om att avskaffa förbudet på fängelsestraff som påföljd för den som begått brott under en psykisk störning.

Båda mina motioner bifölls och kommer att skickas vidare till moderaternas partistämma i höst! Kul.
Extra kul var dessutom att vår fantastiska justitieminister Beatrice Ask gick upp och förordade att min motion skulle om fängelseförbudet skulle avskaffas. Jag och justitiministern tycker lika - härligt!

Förutom motionsbehandling fick vi lyssna till anförande av bland annat Per Unckel - som är ny landshövding i Stockholm - och just Beatrice Ask. Det är inte med lite stolthet man sitter och lyssna på dessa briljanta personer. Tänk vilka fantastiska människor som finns i moderaterna. Per kan få vilket ämne som helst att låta intressant och Beatrice pratar om politik och människor på ett sätt som berör. Alla borde gå i dessa två personers retoriska skola.
(foto på Per Unckel från SVD)

Och stämman leddes av ingen mindre än Gunnar Hökmark. En av de mest frihetsälskande och smarta personer jag träffat. Som stämmoordförande var han dessutom perfekt. Rolig, konsekvent och rättvis. Men så var han ju snyggt uppbackad av min vän Anna König som vice stämmoordförande...

(Bild på Anna König från shenet.nu)

Det var helt enkelt en kul stämma och en framgång för mig och mina politiska idéér!

Comments