Tut, tut, tjut

Surr, pip, gnissel, sus, brus, tjut - ett jäkla gissel är det. Jag pratar om tinnitus som jag haft sen jag var 15 år. För varje år som går har ljudet blivit högre och högre och nu börjar dessutom hörseln svika. Riktigt jobbigt är det och idag har jag varit hos doktor för att få remiss till experterna... Inte för att det går att göra något direkt mot tjutet men det är väl ändå bra att tränga sig in i systemet tänker jag. För någon gång kanske det går att göra något och då ska jag stå där i kön och hoppas att också jag kan få hjälp.

Det är konstigt att man kan byta ut en persons hjärta men man kan inte hjälpa till att få bort örontjut.

Just i dagarna har hörselskador börjat få uppmärksamhet. Det är bra! Det är orimligt att man ska behöva hörselskydd på bio och det borde finnas lite restauranger som serverar mat utan discomusik i bakgrunden. Allt fler människor drabbas av hörselskador och bara för att det inte syns på utsidan betyder inte att det inte är plågsamt.

Comments