Eller motsvarande...

Ägnar just nu en liten stund varje dag åt att se mig om efter spännande jobb. Efter en väldigt lång tid hemma med Otto börjar det luta mot att jag ska börja jobba igen.

Flera av de jobb jag tittat på kräver högskolestudier eller motsvarande. Just detta "eller motsvarande" är något som jag gillar. Har ingen färdig högskoleexamen, pluggat lite av varje på universitet samt på Poppius och Berghs och jag är glad att även sånt räknas! Har man dessutom jobbat i väldigt många år så har man ju lärt sig en hel del massa som kan motsvara en utbildning.

Nu betyder inte detta att jg inte tycker att man ska plugga en hel utbildning på universitet för det tycker jag. Ångrar att jag inte gjort det faktiskt. Det jag tycker är dock hur bra det är att även andra meriter räknas!

Comments