Men hallå

Ledsen att jag inte skrivit på ett tag. Har varit hängig och helt enkelt inte orkat kommentera skeenden i tillvaron.

Men nu måste jag faktiskt protestera - hallå, är inte SvenOtto Littorin en rätt duktig arbetsmarknadsminister som verkar ha stenkoll på sitt område och dessutom rätt smart i övrigt också?! Lägg då ner den här fåniga förföljelsen av honom på grund av någon utbildning som han läst i USA.

Han har ju papper på sin examen, han har sitt examensarbete och han har ett diplom som säger att han har examinerat. Låt gå för det då då... OM nu det här institutet inte får examinera längre så fick de ju uppenbarligen det då SvenOtto läste där. Ta då hans examen för vad den är och ägna tiden åt viktiga nyheter.

OBS, det här var alltså rätt riktat till media som man blir rätt trött på emellanåt...

Comments

Martin Karlsson said…
Här kommer ett tips alldeles gratis: sätt dig in i ämnet innan du kommenterar. Littorins bluffskola har aldrig haft examensrätt. Och ni moderater som snackar om värdet av högre utbildning borde väl inte vifta bort detta så lättvindigt, bara för att det handlar om en partikamrat?
Helenatycker said…
Här handlar det inte om att vifta bort så lättvindigt utan om att ägna sin tid åt rätt saker. Jag tycker med andra ord att det finns viktigare saker att fokusera på än någon utbildning som Littorin gick för över tio år sen. Han har gått den, han har papper på den - sen huruvida den hade gett akademiska poäng i Sverige eller ej...
Jag för min del har läst både på Poppius och Berghs och jag har gått utbildningar i projektledning. Inget som är inom den svenska högskolan/universitetsväsendet men ändock står det med på min CV...