Sommartal i Vaxholm

Igår höll Fredrik Reinfeldt sitt traditionella sommartal i Vaxholm.

Jag hade fått den stora förmånen att medfölja på statsministerns båt ut till Vaxholm, och fick också bjuda med mig några personer. Min syster, flera medlemmar från Sjöstadsmoderaterna och lite andra muf- och moderattjejer tog jag med mig. Det var en fantastisk sommardag och Fredriks tal tilltalade mig då han inte för en sekund släpper linjen att få människor i arbete. Dessutom framhöll han alla duktiga kvinnor som jobbar inom offentlig sektor - som sliter hela sitt liv och gör ett fantastiskt jobb för andra människor, men som sällan uppmärksammas.

Nedan följer dagen i lite bilder.


Mängder av människor - journalister och privatpersoner vill komma nära Fredrik för att ställa frågor och hälsa.


Leif Gripestam, styrelseordförande i Täby, och statssekreterare Nicola Clase språkas.


Jag och min syster på väg hem från Vaxholm.


Någon har hängt en moderatvepa på sin balkong.


Lyckliga medlemmar i Sjöstaden, Sabina och Emelie fick träffa statsministern.


Två landstingsråd, Filippa Reinfeldt och Christer Wennerholm myser över en fika.


Henrika Skott och jag tar en fika på väg till Vaxholm.


Reinfeldt på väg upp på scenen. Till vänster en av hans pressekreterare.


Fredrik i talarstolen.


RoseMarie och Bo Bladholm (ordförande i Stockholms fullmäktige) sitter och lyssnar på talet.


Sara Alassi och Henrika Skott, två medlemmar från Sjöstaden, på väg ut till Vaxholm.


Charlotte (min syster) ser fram emot talet.


Christoffer Järkeborn, vice ordförande i Sjöstaden, myser med förbundsstyrelsekollegan (MUF) Astrid Grufman.


Helt bord med förväntansfulla moderater på väg till Vaxholm.


Sabina och Emelie, den här gången utan sällskap av statsministern.

Comments

Härligt att följa din blogg. Du är toppen Helena och ser fram mot vad du kommer att göra i höst

Kram,
Anna