Svårt presidentval

Det amerikanske valet, som fått så otroligt mycket uppmärksamhet (fascinerande) är svårt tycker jag. Politiskt sett kanske jag står något närmare McCain men jag vet inte... Obama bedriver däremot en galet proffsig kampanj och vill du läsa lite mer om detta, så här på sluttampen så kan du till exempel följa min vän Anna König Jerlmyrs blogg då hon finns på plats i USA och följer slutfighten.
Själv så försöker jag bilda mig en uppfattning utifrån det som går att läsa om valet härifrån men en sak, förutom att kampen i sig är spännande, är hur duktiga man är på att kampanja. Och hur gärna jag än önskar att mycket av det som händer i den amerikanska kampanjen gick att överföra hit till Sverige så tror jag mycket blir svårt eftersom vi är så många färre och våra val ser så annorlunda ut. Men, visst med mer inslag av personval och direktengagemang både från kandidater och supporters så? Vi får se, snart är det val här hemma också...

Comments