Gårdagens melodifestival

Och så något om gårdagens melodifestival. Jag snabbspolade igenomgårkvällens melodifestival - jag är galen i musik så jag kan inte missa det, men jag orkar inte heller sitta och titta på direktsänt med allt trams emellan... Har skrattat och gråtit över detta spektakel och för andra veckan i rad måste jag fråga mig detta: OM man får in flera tusen låtar, hur kan det komma sig att de som väljs ut är så kass? Är övriga ännu värre? Kan det verkligen vara det här som är bäst? Varför inte skicka in Bagge/Carlsson och skriva en låt istället? Den skulle säkert knäcka...
Med ETT viktigt undantag - Måns låt Hope and Glory var fantastisk. Tror den vinner hela spektaklet. Där snackar vi duktiga låtskrivare som fattar hur man snickrar ihop en hit.

Läs även andra bloggares åsikter om

Comments