Dåligt underhåll

Ok, jag erkänner att jag inte underhåller min lilla sida här så bra som jag borde. Livet kan ibland vara för intensivt för sådana här sköna extragrejer och just nu har det varit för intensivt...
Men jag måste säga något litet om de opinionsundersökningar som kom i helgen. Jag känner mig nämligen mer och mer övertygad om att valet kommer att vinnas av Alliansen. S, V och MP är ute på hal is och särskilt S då med sin partiledare som varken förmår presentera en enad opposition eller ett enat S-parti.
Tycker inte synd om Mona för hennes låga förtroendesiffror. Personligen kan det förstås göra lite ont, men den oförmåga som hon och S-partiet uppvisar som oppositionsledare är total.
Detta går igen på kommunal nivå, i Stockholm är oppositionen så gott som osynlig. När de syns är det för att klaga, klaga, klaga till och med i de sammanhang då man kunde tro att det skulle kunna komma ett bifall till något som görs bra för Stockholmarna. Men icke...

Comments