Skenheliga sossar

Just nu kommer jag på en person som är riktigt äckligt skenhelig: Thomas Bodström! På nyheterna häromkvällen uttalade han sig mot att Handelsminister Borelius hade använt sig av svart arbetskraft. Visst man får tycka att det är fel och det är ju fel att bryta mot lagen, men kom igen nu. Minns ingen? Bodström gjorde precis samma sak en gång i tiden. När han tillträdde som justitieminister så kom det i dagens ljus att även han låtit bli att betala arbetsgivaravgifter. Så sitt inte där och snacka skit om andra, när du inte har städat i eget skåp!
Låt oss en gång för alla konstatera ett viktigt faktum - ingen är ofelbar. Alla gör någon gång ett misstag. Och när det gäller barnpassning och städhjälp i hemmet så tror jag att det är så oerhört vanligt. Jag har själv suttit barnvakt som ung och man stacks till en present eller en hundring när man gick hem. Inte sjutton hade jag som krav att de stackars föräldrarna skulle betala massa extra avgifter bara för att jag tog hand om ungarna en stund.
Men nu, nu ska det ju bli enklare. Dels mindre krångligt att anställa och dels billigare eftersom du kan göra av drag för en del av kostnaden. Istället för att kritisera dem som en gång felat kan väl de skenheliga sossarna rösta med för detta förslag. Så blir det enklare för alla - och många fler slipper bryta mot gällande lagar och regler.

Comments