Om SD igen...

Jag fick en kommentar ang mitt inlägg om att vi måste ta debatten med Sverigedemokraterna och jag påpekar det igen. Vi kan inte vara tysta. Det fungerar inte att tiga ihjäl onda krafter utan tvärtom tvinga dem att erkänna sin smutsiga byk.

Sen spelar det egentligen ingen som helst roll hur mycket statistik de kommer med angående vad olika saker kostar - de är inget annat än främligsfientliga krafter som vill ta sig in i demokratins finrum och det försöker de genom att lova hur mycket som helst hit och dit. Dessutom spelar de på människors rädsla för det okända/nya och människors irritation över situationer de inte kan kontrollera.

I Sverige finns ett stort utanförskap - och om du lever i det utanförskapet så skapas det såklart frustration. I den frustrationen kommer sen SD och berättar för dig att du skulle minsann inte ha det som du har det om det inte vore för att Sverig lägger pengar på invandring etc. Saker som är helt tagna ur tomma intet men som är just sånt man vill höra när man känner sig utanför. Någon annan har skuld och om jag röstar på sd så kanske jag får det bättre för de ska ta itu med dem som är skuld till min otur...

I själva verket så är det socialdemokratisk ingenjörskonst under allt för många år i Sverige som skapat det stora utanförskapet...

Men som jag tidigare sa, vi måste ta debatten med sd för de verkar vara bra på att hitta människor som är irriterade och med tanke på att de kan lova vad som helst gäller det att visa vad de egentligen är för typer.

Comments