damages

Yes, idag är det dags för avsnitt tre och fyra av Damages. Popcornen är poppade och soffkuddarna fluffade.

Men på tal om tv-tittande. Igår fastnade jag framför Grammisgalan på fyran. Två timmar utdelande av priser till årets ditten och datten. Man hade gjort en uppdelning mellan jury och allmänhet och så slog man ihop rösterna och utsåg den av de nominerade med flest röster till vinnare. Men jag säger bara en sak: bort med jury! I nio fall av tio tycker jag att en jury är att föredra för det blir lätt pinsamt när folket ska rösta men igår hade det varit en välgärning om man gått på folkets röster. Juryn var bara så pretto...

Just nu har jag fastnat framför den engelska versionen av Nanny - ett program där en kvinna åker hem till familjer och lär dem passa barn. Tycker det är riktigt bra tv samtidigt som det är förfärande att det finns så många trasiga familjer. Men bra tips får man som småbarnsförälder, även om de flesta handlar om saker jag absolut aldrig ska göra (och aldrig tänkt göra heller...).

30 minuter kvar innan Damages...

Comments