Igång igen och nu TTTTTTTTTv

Någon mer än jag som tycker att julens tv varit rätt trist? Det är märkligt hur alla bra serier går i säsonger samtidigt... men det är ju ofta i de här mellansäsongerna som man är hemma, ledig, sugen på bra tv att slappa till och sköna serier att hänga upp långa kvällar på när sonen är lagd och disken fixad.

Under julen får man (om man så önskar) frossa i gamla filmer som man redan sett, pratprogram, krönikor och tjusiga timlånga program om kungafamiljen och året som gick. Men jag säger nix, nej tack, det är inte vad jag vill ha.

Det finns så många fantastiska serier nu, visa dem och inte massa gamla repriser och tillbakablickar. Nuförtiden är tv-serier med välskrivna manus minst lika fördjupande sköna som en riktigt bra bok.

Sånt jag saknar just nu och längtar efter att de ska dra igång:
Grey's anatomy, säsong ? - hur länge har det gått?
CSI (dvs originalet från Vegas)
Rome, säsong II
Desperate Housewives - och ja, jag erkänner att jag faktiskt är lite trött på att serien utvecklas till allt mer buskis, men ändå så tittar jag för det är rätt gott att sitta och vänta på vad de kan hitta på för helsjuka sidestorys

Sånt som jag nyss upptäckte
Damages - treans nya satsning med Glenn Close i ledarrollen som advokat med ett hjärta av svart stål



Sådant jag ändå sett på sistone
Studio 60 on the sunset strip
Heros
Lynely
Sex and the City - för vissa saker är tillräckligt bra att man kan se dem om och om igen...
Medium, ibland men jag börjar tyvärr tröttna på att vara i Allisons sovrum
Och så finns det ju massor med premiärer som man ser fram emot med spänning
Californication är en av dessa...
Till sist vill jag bara rikta en ärlig uppmaning till SVT: Fortsätter ni att producera och sända det usla Andra Avenyn så måste jag nog be att få återkalla min tv-licenspeng...

Comments