Cykelvänlig stad

Någon/några påstår att det inte är cykelvänligt i Stockholm. Det tycker jag är struntprat, jag tycker man kan ta sig fram överallt med cykel, det finns gott om cykelställ och massor med cykelbanor. I och för sig behövs fler stolpar där man kan låsa fast cykeln med tanke på alla stölder men i övrigt är jag tämligen nöjd med Stockholm som cykelstad.
Ja tills idag då, då jag noga studerade väderprognoserna för att bestämma om det var cykeldag eller inte - det skulle inte börja snöa förrän till kvällen och då tog jag såklart cykeln till jobbet i morse. Men jag hann knappt fram till jobbet innan snön kom och nu har det snöat hela dagen.
Där har vi det - Stockholm är inte så cykelvänligt, men det beror inte på vägar, cykelvägar, cykelställ etc utan på vädret. Det opålitliga vädret!

Och ja, jag cyklar även på vintern i flera minus men gillar inte att cykla när det snöar eftersom det blir så otroligt halt.

Comments