Tips inför kvällen

Eftersom jag är hemma, när jag istället skulle varit på ett spännande föredrag av Maud Olofsson kan jag lika gärna kolla in tv-tablån efter något kul att titta på.
Om jag är vaken 22:35 får det bli lite världscuphoppning från Bordeaux, Frankrike. Alltid lika härligt att titta på duktiga hästar och ryttare.
Om man inte kan något om hästhoppning kanske man kan inbilla sig att det där är en enkel match för häst och ryttare att ta sig över hindren, men jag kan berätta att höjden på hindren ligger runt 1,60 cm. Det vill säga ungefär samma höjd som på hästarna. Med den informationen kanske det blir än mer spännande att se en grand prix-hoppning.
Utöver detta får det bli lite nyhetsprogram och förinspelad romantisk komedi med Jude Law och Cameron Diaz, Kate Winslet och Jack Black. Inte den bästa i genren men jag har inte så höga krav ikväll efter en "grymt jobbig" arbetsdag".

Läs även andra bloggares åsikter om

Comments