Tips inför kvällen


Okej jag har varit ruskigt usel på att uppdatera mina TV-tips. Ledsen för det... Det blir helt enkelt inte så mycket TV just nu och då är det också svårt att tipsa. Men, men ikväll ska jag och sonen bara vara hemma och då tänkte jag passa på att se en serie som jag faktiskt fortfarande gillar - Greys Anatomi.
Det är något med Greys som fastnar, jag tror det är de härliga karaktärerna. För serien är egentligen en aning för skruvad och det som jag tidigare uppskattat med sjukhusserier som ER är att det känns "på riktigt" och det kan man knappast påstå att Greys gör när det kommer till själva sjukhusdelarna. Men karaktärerna... de känns ganska mycket som du och jag. Sura ibland, avundsjuka ibland, kära, sjuka, friska, ljuger, talar för mycket sanning, strular till det, funderar kring livets vara och icke vara, svåra kärleksrelationer där det är så himla svårt att bara säga: jag tycker om dig, jag vill vara med dig!

Den där märkliga tiden då Izzie såg spöken är äntligen förbi, det visade sig vara hallucinationer pga cancer. Nu påbörjas sjukdomsresan för Izzie. Ska bli intressant att se hur serien reder ut detta. Katherine Heigl är ju förövrigt favoritkaraktären så jag hoppas hon klarar sig, men ärligt talat är jag inte särskilt orolig för att hon inte skulle klara sig...

21 ikväll på Kanal 5 Greys Anatomy!

Läs även andra bloggares åsikter om

Comments