Kampanj och tårta

Igår tillbringade jag halva dagen på Medborgarplatsen, Södermalm. Det var Söderandans dag som arrangeras av det lokala BRÅ på Södermalm - en dag om tryggt och snyggt på söder. Vi moderater hade ett eget tält på plats och vi delade ut info, pratade med människor och sålde Moderatkvinnornas överfallslarm.
Som en del av moderaternas representation i stadsdelsnämnden ville jag vara med så mycket som möjligt under dagen för att möta människor.
Men... de allra flesta tyckte det var roligast att lyssna och se på alla uppträdanden även om en hel del kom och införskaffade larm.

Trist med en dag som handlar om att göra Söder tryggare och renare och så går folk ändå runt och kastar papper och fimpar på backen. Fattar inte folk? Vi lägger flera miljoner per år bara på att städa upp efter människor. Tänk om dessa personer kunde ta hand om sitt eget skräp - då skulle vi ha massor med mer pengar till viktig verksamhet och till att sänka skatten!

Idag var ett stort gäng med kompisar här och åt tårta. Imorgon fyller jag 32 år och vi smygstartade firandet idag. Jättemysigt med goda vänner och söta barn. Otto var helnöjd med sällskapet och jag är jätteglad för mina generösa vänners presenter och sällskap.

Love ya

Comments