Tips inför kvällen

Ikväll följer jag nyhetsprogrammen noga då jag jobbat hemifrån och alltid känner mig lite extra avloggad från omvärlden då.
Sen blir det CSI klockan 21, på femman. Ledsen att inte ha något roligare att tipsa om. Måndagkvällarna har verkligen en trist tablå i rutan. Liksaå söndagar numera, tänker tillbaka på de sköna kvällar då femman drog igång en film redan klockan 20. Nu får man vänta till kl 21 om man vill se film och oftast då någon helt hopplös Wallander eller Beck på fyran och en reprisfilm på trean.
Önskar att jag hade en direktlinje in till tv-planerarna på de kommersiella kanalerna så man kunde ringa dem och be om lite film. Jag som inte har lust att prenumerera på dyra filmkanaler ber ju bara om lite sköna söndagkvällar...

Läs även andra bloggares åsikter om

Comments