Trodde det var helgdag...

Jag glömmer alltid bort att det inte är så längre - att annandag pingst inte är en ledig dag... Tidigare var det så och det här var då en härlig, lång familjehelg...

Nej istället har man gjort nationaldagen till ledig dag. Inget fel med det eftersom det är en dag då alla i vårt land kan fira och njuta. Men var det verkligen rätt att ta bort annandag pingst till förmån för 6 juni? Nej jag tycker inte det. Den enda rimliga dagen att göra om från röd till vanlig arbetsdag är första maj. Något mer omodernt och korkat än att fortsätta ha det som ledig dag för alla kan jag inte tänka mig.

Om man vill ut och demonstrera på första maj får man faktiskt ta ledigt för detta och låta andra jobba. Jag till exempel kanske vill demonstrera någon helt annan dag, ja då får jag ta ledigt...

Comments