Fastighetsskatten?

Jaha då ligger förslaget till nytt system vad gäller fastighetsskatt klart. Och att det fortfarande är en skatt råder det väl inget tvivel om... Lägre för de flesta men orättvist högre för några. hoppas att den uträkningen inte stämmer, för om det är så känns det lite för trist och tråkigt.

Det är synd när en sån vinnarfråga hanteras så konstigt men samtidigt förstår ju också jag att det krävs en hel del för att hålla ihop säcken med statens finanser. Ibland tänker jag att om hela förslaget hade kommit på en gång, nu så kanske kritiken hade vänts till applåder. För det blir ju ändå bättre. Men processen har varit för konstig...

Nåja, jag vill inte bara kritisera för jag tycker samtidigt att det är bra att det nu blir en avgift (skatt) som man vet att man har och som inte skenar upp utan förvarning. Men i slutänden tycker jag ändå att skatten ska bort helt. Du gör inte intänkter på ditt hus när du bor (mer än att värdet kan stiga, vilket du kan skatta för när du säljer) och det är dessutom dyrt att bo med alla andra kostnader kopplade till huset.

Så, skatten borde tas bort helt och förr eller senare är vi säkert där, hoppas jag...

Comments