Hej då spelmonopol

Idag när moderaternas stämma avslutades hann vi med en viktig debatt om att häva statens spelmonopol och sälja Svenska Spel. Partistyrelsen var emot men en stor majoritet av oss ombud röstade för.

Debatten var spännande och många duktiga deltog, Tomas Tobé som hade skrivit motionen var briljant i talarstolen. Likså var som vanligt Christoffer Fjellner och Gunnar Hökmark.

Mitt eget inlägg i debatten kändes sådär efteråt - tänkte att jag kanske körde för mycket "brandtal" och för lite argumentation. Men Rapport måste "gillat" vad jag sa för i deras rapportering från stämman, nu ikväll, så var jag med.

kolla här:
Till rapport

Tyvärr skrev de fel namn på mig i inslaget - står att jag är Cecilia Widegren, min kusin från Skaraborg... - men det var det alltså inte, det var jag...

Comments