Fy för Fredag och Klick

Ja, jag brukar läsa kvällstidningsbilagor och tycker dessutom att det kan vara riktigt kul förströelse, även då jag vet att den riktiga målgruppen är något yngre än jag. Men jag fick kaffet i vrångstrupen och drabbades av svårt illamående när både Expressens och Aftonbladets fredagsbilagor hade bilder och text om en svensk skådespelare/programledare som väntar på att få sitt fängelsestraff verkställt för kokainbrott.
Men ärligt, det finns väl hur många som helst som inte är dömda brottslingar som man kan skriva om. Åtminstone borde man väl få någon sorts karänstid även i kändissvängen? Det är ju ändå tidningar som främst riktar sig till tonåringar - kan man inte försöka, åtminstone en aning, att tänka på vad som kan vara rimligt vad gäller förebilder? Vi vet ju att ungdomar tar efter och ser upp till sina idoler - men då kan man väl försöka fundera över vad man serverar för kändisar? Brottsdömda personer borde kunna sållas bort, åtminstone till efter de sonat sitt brott.
Sen är det ju en annan femma att man kan få vänta så länge på att få sitt brott verkställt. Det är en aning snett. Straff ska verkställas omedelbart efter dom tycker jag!

Comments