Kempe

Måste kommentera gårdagens melodifestivalfinal också - utan tvekan Fredrik Kempes kväll. Jisses vad den killen kan hosta ur sig schlagerlåtar, han vann både jurygruppernas och svenska folkets röster för två av sina tre finalalster. Personligen tycker jag att Måns låt och nummer var bättre än det vinnande. Men på något konstigt sätt så tyckte jag det var viktigare att Kempe tog hem kvällen än någon speciell låt...
Lite annat om kvällen ocksa...
Ugglas låt Snälla Snälla växer med lyssningarna, spelade den några gånger på Spotify också och jomenvisst jag gillar den, dock tur att inte den ska åka till Moskva. EMD, nix era scenkläder var för sorgliga. Givetvis bra att ni fattat att man inte kan skutta runt i hög hatt hela numret men frack - nej det funkar inte, ni skulle kombinerat fracköverdelen med tighta jeans istället för det hade varit läckert.
Ballader är för tröttsamt, tyckte både jag och de som la röster med tanke på att balladerna gick trögt igår vilket var bra. Jag räknar inte med Ugglas låt i denna kategori, den har liksom en egen grupp.
Alcazar var helt okej men jag saknar den starkaste rösten i den gruppen, Magnus Carlsson. Ni skulle kämpat för att behålla honom i ert discospektakel.
Emilias låt gillar jag, blir glad av den men tyvärr är Emilias röst så liten och spröd att det inte går att lyfta Globen.
Agnes discolåt är helt okej och jag gissar den kommer rulla på dansgolv under vår o sommar. Hoppas jag får dansa loss till den också!
HårdrocksHeat är inget som funkar på mig. Det såg ut som mjuka killar som så gärna ville vara hårda men njae jag tycker inte det höll. Dessutom halvdan låt som man hört förut...
Har jag glömt någon? Ok om jag har det så säger det väl allt - det har gått en natt och numret/låten har redan försvunnit ur minnet...

Läs även andra bloggares åsikter om

Comments