Jag kandiderar till riksdagen...

Sådär ja, då har jag både blivit fotograferad inför det moderata riksdagsprovvalet samt skrivit ihop den första kandidattexten till provvalskatalogen. Det känns jättespännande att kandidera till riksdagen (äntligen) och min utgångspunkt är att driva frågor som är viktiga för att Stockholm ska kunna växa och utvecklas.

Många vill bo och verka här. Det är positivt för Stockholm och bra för Sverige. Vi politiker kan skapa förutsättningar för bättre företagsklimat, bostäder, vägar och kollektivtrafik. Många beslut sker lokalt, men mycket beslutas nationellt och därför är det viktigt att det i riksdagen finns personer som för fram frågor för Stockholms utveckling.

Jag kommer ursprungligen från Östergötland, där jag vuxit upp på en gård på landet, men har under många år bott i Stockholm och har dessutom på senare år arbetat med storstadsfrågor i rollen som pressansvarig på de moderata rotlarna i Stockholms stad. När jag säger att Stockholm måste ha goda villkor för att fortsätta växa och utvecklas så handlar det inte om att lyfta fram huvudstaden före någon annan del av landet. Det handlar snarare om att det som är bra för Stockholm också är bra för hela landet.

Comments