Politik och kultur

En ny bok går igenom vilken kultur som spisas av politiker i tex Stockholm. Mycket underhållande läsning...
Till DN på stan

Får mig att fundera på vad jag själv skulle svara på de olika frågorna. Det är nästan för svårt, det går typ inte... Men jag gör ett försök.

Bästa bok: Olika från dag till dag men dessa gillar jag skarpt - Allt för min syster av Jodie Picoult och Vampyrböckerna av Ann Rice samt när jag vill snabbkonsumera väljer jag deckare av Harlan Cobain
Bästa film: När jag vill gråta är Kramer mot Kramer samt Mitt Afrika säkra kort, när jag vill skratta kan jag plocka fram Bridget Jones och i övrigt gillar jag drama och spänning som Zodiac och Nyckeln till frihet. Och vill jag ha ögongodis är en stund med Gladiator eller Höstlegender att föredra.
Bästa pjäs: Ingen aning, en midsommarnattsdröm är den jag kommer på för stunden att jag uppskattat mest.
Bästa musik: Jisses, dagsformen avgör men Depeche Mode får bli mitt band om jag måste välja. På Spotifylistan just nu tex dessa: Samson-Regina Spektor, Empire State of mind-Jay z samt det mesta med Erik Hassle.
Musik på svenska: Ulf Lundell är en absolut favorit och så Håkan Hellström för hans texter som så ofta är skrivna så som man själv tänker och pratar och Anders Wendin (som jag egentligen gillar mest på engelska...)

Comments