Sluta tjura mot USA

Idag är det onsdagen den 12 maj. Jag har just startat min blog eftersom jag någonstans vill skriva av mig.

Jag är så förbannat trött på media och all världens människor som gör sitt allra yttersta för att fördöma USA, England mfl som kämpar mot terrorism och diktaturer. Igår såg jag på ett svenskt debattprogram och där satt en sann frihetskämpe och diskuterade mot vänsterfolk och flummare. Diskussionen handlade om bilderna på torterade fångar i Irak och hur hemskt allt är sen USA mfl störtade Saddam Hussein - som om några få personers egen elakhet och grymhet vore skäl nog att fördöma den frihetsinsats som George W Bush har genomfört.

Varför kan inte människor försöka att förstå lite längre än för en sekund? Det är för mänsklighetens skull som vi inte kan blunda för diktaturer, folkmord och terrorism. Vi borde vara glada att någon vågar säga och göra något. De allra flesta av oss står ju bara där handlingsförlamade. Vad är det ni vill undrar jag? Vill ni att såna som Saddam Hussein ska få hållas? Är det ok för er att människor först bort, torteras och mördas bara för att ni inte kan acceptera att USA försöker stoppa detta. Vad är det ni tror att FN ska åstadkomma? Och hur länge ska man vänta?

Jag tycker det är fruktansvärt när soldater utnyttjar sitt överläge och förtrycker andra. Men det som terroristerna gjorde häromdagen då - är inte det än mer vidrigt. Att halshugga en människa framför kameran? Vad gjorde och sa media då? Vad sa ni vänsterflummare då? Tycker ni att det är OK?

Jag återkommer om detta. Nu har jag skrivit av mig det värsta för stunden!

Comments

Anonymous said…
Hej

vad roligt att du har en blog - se till att skriva mycket här så vi har något att läsa när vi besöker dig.

Hej hej