Musik och min nya vän

Jag har fått en ny vän, en riktigt bra kille som har en massa sköna sidor. Trots att han är typ tio år yngre än jag verkar vi näst intill klonade när det gäller musik...

Har fått några tips från honom som jag vill dela med mig av här:
John Mayer - Split Screen Sadness
Bruce Springsteen - The wrestler
Jeff Buckley - Hallelujah
Ryan Adams - Come pick me up
The Script - The Man Who Can’t be Moved
Kurt Nilsen - Rise to the Occasion

Jag hade lika gärna kunnat tipsa honom om de här fantastiska sångerna. När text och musik är i skön harmoni kan det bli precis hur bra som helst. Och när texten har något att berätta, då är jag såld...

Här kommer några tillbaka till min nye vän:
Matthew Sweet - Winona
Damien Rice - The blowers daughter
Scala & Kolacny Brothers - The Blowers Daughter (samma låt nu i körversion med piano)
The Cure - From the edge of the deep grean sea

Comments