Hemskt gjort

Varje år, den 27 januari minns vi det fruktansvärda som utspelade sig under andra världeskriget, den 27 januar var det datum då Auschwitz befriades och det har därför fått bli Förintelsens dag då vi minns de som föll offer för nazismens vedervärda handlingar.

Just nu känner jag mig ledsen och förbannad över att några som kallar sig kristna, närmare bestämt anhängare av Svenska kyrkans i Luleå tänkte ställa in den sin minnestund idag med hänvisning till kriget i Gaza. Jag förstår inte kopplingen och jag förstår inte de här människorna, hur tänker de? Tänker de? Vad är det som inte står rätt till?

Läs mer om detta i ledaren av Sanna Raymans "Ett beslut som ingen vill ta ansvar för" på svd.se

Som jag förstått det blev det någon sorts minnestund till slut i Luleå, men bara detta händelsemönster ger kalla kårar...

Comments