Tips inför kvällen

Eftersom jag känner i hela kroppen att jag börjar bli rätt sjuk är det lika så bra att förbereda sig på en massa tv-tid de kommande dagarna. Vad annars ägna sig åt när man har feber och för ont i huvudet för att läsa en bra bok?
Så då kollade jag in kvällens tablå och blir så besviken. Vad händer egentligen? Var är alla bra, nytänkade program och varför så mycket gamla tråkiga filmer?
Men, visst fyran visar nya Beckfilmer med start ikväll. 21:00 Beck-Skarpt läge.
Jag tycker förvisso att de här Beck-filmerna varit överpretentiösa och onödigt överspelade, karaktärerna dragna ett varv för långt. men ikväll ger jag nyinspelningarna en chans.


Så här skriver tv.nu om första nya filmen som visas ikväll: Svenskt kriminaldrama från 2006. En kvinna misshandlas brutalt men lyckas fly med sina barn. Senare hittar några sotare liket av en död man i huset kvinnan flytt ifrån. När polisen hittar blod från kvinnan på brottsplatsen tar Martin Beck och hans kollegor upp jakten på den försvunna kvinnan och hennes barn. De får vet att kvinnan håller sig gömd men hon litar inte på polisen och vägrar att ge sig till känna. Samtidigt får Gunvald reda på en mörk hemlighet, om sin familj vilket påverkar hans arbete. Åldersgräns 15 år. I rollerna: Peter Haber, Mikael Persbrandt, Marie Göranzon, Peter Hüttner, Ingvar Hirdwall. Regi: Harald Hamrell.

Comments