Ang mitt inlägg om moské

Hej,
Många har haft åsikter om mitt inlägg om ny moské i Rinkeby. Jag vill starkt uppmana människor som har eller har på gränsen främlingsfientliga åsikter att framföra dem någon annanstans. Här i min blogg kan vi föra en seriös diskussion, men påhopp på Sveriges religionsfrihet och åsikter om att allas rätt att utöva sin religion inte ska få råda i Sverige - sådana inlägg platsar inte här. Tack för det!

För övrigt tror jag att integration bygger på öppenhet och tolerans för att människor är olika och att vi i Sverige är öppna för människors rätt att vara olika. När man förbjuder eller stänger ute - då skapar man segregation. Genom att ge alla ett välkomnande tas det första viktiga steget för integration. Mycket mer krävs men för mig är det självklart så att muslimer som bor i Sverige ska ha en moské att vistas i. Att Stockholms stad markanvisar för detta är inga märkligheter. Vore märkligare om man avstod på grund av religionen. Dessutom har de om ansökt om denna markanvisning gjort klart och tydligt att man vill ha sin moské öppen för alla människor. Det är mycket positivt. /Helena

Comments