MP o V

Jag är faktiskt ganska upprörd över MP-kongressen i helgen och V-kongressen som nyss varit. Det känns inte seriöst att nu två partier i Vänstertrekanten har helt egen agenda. Visst jag förstår om olika partier har olika politik och infallsvinklar när de går in i en förhandling - men med tanke på vad V-kongressen och MP-kongressen har kommit fram till då deras medlemmar/stämmoombud fått säga sitt så känns inte vänstersamarbetet seriöst.

hur kan vi lita på att den skuggbudget de nu presenterat ska vara den politiken som gäller sen? Det kan vi inte lita på... De här partierna vill ha förkortad arbetstid med lika lön som för en heltid, de vill höja skatter och göra en hel del annat som de inte är överens om med S.

Jag tycker det är korten på bordet nu! Inte för att jag någonsin skulle överväga vänstertrekanten - men för alla de som kanske funderar i de banorna så krävs en rekorderlig redovisning av politiken? Vad är det som gäller? Ska tre av fyra jobbskatteavdrag vara kvar? Ska vi ha full arbetstid på svenska företag för full lön? Eller ska företagen gå på knäna genom färre produktionstimmar och därmed mindre pengar in - men samtidigt lika mycket ut i löner?

Jag kräver inte att tre partier ska tycka lika om allt - men jag vill veta! Svenska folket förtjänar att veta. Vad är det man får om man lägger sin röst till vänster?

Comments