Sjukhus på TV

Sjukhus på TV är ett koncept som ofta funkar, jag menar Cityakuten innan det gick för lång, House, Scrubs och Greys anatomy - jag gillar dem alla. Cityakuten var unikt eftersom det faktiskt var tämligen realistiska akutscener och för att mycket av handlingen faktiskt fokuserade på behandling. Givetvis med alla inslag av drama kring karaktärerna. House är speciellt eftersom House himself är en rätt skruvad person, med ett högt mått av intelligens. Scrubs - humor i sjukhusmiljö som faktiskt är kul, eller kanske var kul för nu har det sänts för länge och jag har hunnit titta och tröttna (trots att jag faktiskt inte följt serien slaviskt utan mer stött på det, men karaktärer blir uttatade efter ett tag). Greys är skönt att se för många av personerna är härliga figurer som jag gärna vill veta mer om hur det ska gå. Men Meredith, personen som gett namn åt serien har jag sjukt svårt för (hahahaha) eftersom jag bara vill skaka om henne och be henne skärpa sig lite och sluta vara så, ja så, ja jag har inte ord på det. Svår kanske? Men det finns andra jag gillar och jag vill fortfarande se mer, med andra ord någon säsong till hänger jag med, sen får vi se.

På tal om karaktärer som man tröttnar på så finns det faktiskt några som jag aldrig kan tröttna på hur ofta jag än stöter på dem - Friends och Sex and the City - mina riktiga vänner, de får aldrig sändas för sista gången...

Bild från Aftonbladet.se

Comments