Ett till monopol på väg bort

Idag har regeringen beslutat att avskaffa besiktningsmonopolet. Inte en dag för tidigt måste jag säga...

Bilbesiktningsmonopolet har varit ett riktigt bra exempel på hur ineffektivt det är med monopol. Aldrig några tillgängliga tider för besiktning som passar mig. Att åka till ett ställe, konstatera att det är något fel på bilen, åka och åtgärda felet och sen ta sig till besiktning igen...
Tacka vet jag en ordning där eventuellt fel kan åtgärdas direkt på plats, lätt och utan krångel.

Tror faktiskt inte att det finns någon som kan min bil så bra som den märkesverkstad jag använder. Förövrigt samma ställe som sålde bilen till mig och som sköter all service av bilen och som har stenkoll på mitt bilmärke.

Från första juli nästa år slipper vi monopoleländet.

Comments