Ovanligt korkat av TV4...

Just nu känner jag mig som en sån här gnällig typ som har massa åsikter om saker och ting som jag tycker är knäppa. Men det blir ofta så, jättar tror de kan göra hur som helst och komma undan med det, jag blir förbannad eftersom det är så osmidigt och korkat beteende. Och det kan i och för sig ofta te sig som småsaker men ändå...
Nu var det så att jag har programmerat hårddisken och spelat in thrillerserien Harpers Island som just nu går på fyran. Eftersom avsnitten börjar 23:40 så känns det bättre att titta i efterhand. Och så igår när jag var krasslig så kollade jag på de första avsnitten och efter en stund var jag framme vid det avsnitt som skulle sänts i tisdags kväll. Eftersom fyran då körde någon hyllning av Michael Jackson så började avsnittet mycket senare och även om jag noterade det under dagen så missade jag att ändra den förprogrammerade inspelningstiden på min hårddisk. Så jag har nu sett fem avsnitt men har inte avsnitt sex vilket känns som en förutsättning för att sen titta vidare på sju, åtta, nio osv...
Bestämde mig då för att titta via TV4 Anytime, men eftersom jag har mac hemma så gick inte heller det eftersom det bara gick att titta i Explorer... Nyfiken på om det överhuvudtaget fungerar så testade jag nu här på förmiddagen att gå in via en PC/Explorer och det gick ju bra ända tills jag förstod att det kostar 49 spänn i månaden att titta på TV4 Anytime. Men vad sjutton, jag vill se avsnittet som var utlovat (på fyrans egen hemsida) till tisdag den 7 juli klockan 23:40 men som istället sändes ngn gång efter midnatt mot onsdagen... Jag vill inte prenumerera på Anytime utan se ett enda avsnitt av en serie...
Några frågor väcks då - varför betala? Tror inte fyran själva på reklamfinansierad visning? Varför sänder inte fyran repriser? Tydligen ska Harpers Island gå i repris på TV400 senare i höst... men varför har man inte repriser nu? Och särskilt, varför har man inte det när man ändrar utsatt sändningstid? Och varför, om man nu ska ta betalt för Anytime, kan man inte betala för ett enda avsnitt? Jag vill INTE prenumerera...
Suck, så osmidigt, ibland undrar man vad det är för tomtar som planerar saker och ting...


Läs även andra bloggares åsikter om

Comments

Robert Wagman said…
Då förstår du varför folk laddar ner olika media, som film, med hjälp av ett program. Det är just en av de orsakerna.