Om nedladdning och påverkan

Jo, jag kan förstå frustration när det inte fungerar, jag känner det själv just nu eftersom jag tycker att TV4 är ovanligt osmidiga för stunden.

Skillnaden är att jag ändå inte kommer ladda ner Harpers någon annanstans ifrån utan tar hellre diskussionen med fyran i det här fallet så de blir bättre...

Och ja, jag har också i många år känt frustration över att film- och musikbranschen varit så sega med att se nätets fördelar och möjligheter. Skillnaden är ändå att jag inte tycker det är okej att protestera genom att "ta" saker från andra på nätet. På samma sätt som jag inte gillar/sympatiserar med andra typer av civil olydnad så sympatiserar jag inte med den här. Visst för att processen är trög och svår när det gäller att få saker att fungera lagligt på nätet. Tex varför kan man inte ladda ner enstaka program från TV-kanalerna och antingen få med reklam på köpet eller betala en slant? Och kunde inte fler amerikanska tv-kanaler erbjuda sina program via nätet för laglig nedladdning med tanke på att det tar år för bra serier att komma hit?

Men som sagt, jag för hellre den här kampen på rätt sätt, långsamt, trögt och genom att påpeka för utförare hur de skulle kunna funka bättre istället för att ta genvägen genom illegal nedladdning.



Läs även andra bloggares åsikter om

Comments