Tips inför kvällen

Jag har hårddisken fylld av en serie som just nu går på fyran - Harpers Island. Den har presenterats som en modern deckarhistoria i stil med Agatha Christie och det om något lockar... Eftersom jag ännu inte tittat på något avsnitt har jag svårt att komma med ett omdöme men vad sägs om det här: Ett sällskap ska iväg och fira bröllop på Harpers Island. Trevligt så långt, men efter ett tag mördas en efter en och eftersom det är på en ö är alla lika misstänkta... Dessutom, inga superkända skådisar vilket gör att du inte på förhand kan räkna ut vilka som kommer hänga kvar längst i handlingen. Kusligt, härligt med andra ord.
Och kanske har du, liksom jag, programmerat hårddisken för att sen kunna se hela serien i ett svep? Då vill jag uppmärksamma dig på att det börjar en halvtimme senare idag för att imorgon igen återgå till vanlig tid.
Osedvanligt korkat av fyran att göra så i semestertider... Ja ha olika starttider alltså...

Comments