Mediebläh

Idag har en av kvällstidningarna ett helt uppslag med en läskig mördare där han både får berätta om sin nya flickvän och sin nya bästis (som är en annan läskig kriminell varelse).
Måste ställan frågan: Varför? Varför låter media de här bestarna komma till tals? Och vem kan på allvar bry sig om dessa personer, vilka som är deras polare och flickvänner?

Och jag måste också ställa frågan: Vad är det för sårbara, skadade damer som dras till de här äckliga typerna? Varför vill man vara tillsammans med någon som våldtar och dödar barn/kvinnor? Jag fattar inte. Jag kan bara inte förstå och jag blir dessutom ledsen när jag tänker på hur dåligt de här tjejerna måste må, eftersom de dras till dessa kräk.

Och slutligen, återigen kvällstidningar: Varför publicerar ni såna här artiklar? Visst, jag inser att ni vill sälja lösnummer men ändå. Kan ni inte ta lite ansvar för att det faktiskt finns brottsoffer här, människor som försöker laga sina liv efter vad de här bestarna ställt till med. Människor som inte bett om att få stora bilder och rubriker uppslängda i ansiktet.

Läs även andra bloggares åsikter om

Comments