På tal om Harpers Island och TV4

Jo, jag fick ju ett svar från TV4 när jag mejlade dem och skrev ungefär samma innehåll som i mitt blogginlägg här angående Harpers Island och TV4 Anytime.
De beklagade att så många missat tisdagens avsnitt förra veckan, men visa det gratis på nätet var inte aktuellt...
Hål i huvudet säger jag, lägg en repris på TV-kanalen någonstans under veckan, ta betalt per avsnitt på Anytime (eller som jag sagt tidigare, reklamfinansiera Anytime...) eller sänd på samma tid varje dag som ni har kommunicerat via hemsidan och via TV-tidningar.
Visst det här är ganska mycket en icke-grej men jag stör mig på att företag/människor kan vara så irrationella. Suck igen då för ett kokosvar från fyran...

Jag sympatiserar fortfarande inte med de som inte orkar med sånt här trams och istället laddar ner illegalt, men jag kan förstå dem. Och jag undrar mer och mer hur TV, musik och filmindustrin kunnat vara så sega med att anamma ny teknik och istället gjort allt för att motarbeta tekniken när de i dagsläget hade kunnat ligga så långt fram och njutit frukten av den nya teknikens möjligheter istället för att vara motsträviga och därmed göra koko val...

Läs även andra bloggares åsikter om

Comments