Sommar, sommar, sommar

Okej, nu är det bara någon timme kvar tills det är dags för Rosévinsmingel (jo, lite Almedalsnostalgi i namnet, jag erkänner...) med kollegorna för att därefter ge mig ut i det solvarma, vackra Stockholm.

Idag börjar min semester, tror aldrig förr att jag längtat så mycket efter att vara ledig. Det här året som gått har varit turbulent, innehållsrikt, sorgset, glatt, tungt och intensivt. Sommarens semester blir en tid för mig själv men framförallt några sköna veckor för mig och Otto där vi kan ägna oss åt att göra roliga saker tillsammans i massor.

Ser fram emot att åka till Åhus där ett fantastiskt hus med underbara, kära mormor och morfar väntar på oss. Ser också fram emot att promenera i Haväng som jag klassar som det vackraste bland vackert i Sverige. Havet, stränderna, ängarna, stenarna. Man kan inte beskriva med ord, man måste se.

Ett besök på Astrid Lindgrens värld i Vimmerby känns obligatoriskt med tanke på att Otto älskar Pippi och Emil.

Sen är det den stora flytten i månadsskiftet då jag och Otto flyttar till stor, vacker trea i Sjöstaden. Fin våning och med samma gård som Ottos bästis Hugo och mina kära vänner Katarina o Johan. Kunde knappast bli bättre än så.

Efter flytten blir det en roundtrip i Sverige/Danmark med fina vänner. Sommarstugebesök hos nya sköna vänner, därefter plaska i kristallblått vatten och sola i vit, len sand nere i Falsterbo samt vinkväll i Malmö med mycket efterlängtat återseende av Åse. En tripp till Skagen där jag ser fram emot att känna två havs strömmar kring fötterna. Och slutligen en runda till Göteborg där man både kan äta gott, träffa goa vänner och shoppa ett och annat.

Semestern blir fin i år. Jag vet inte hur ofta jag kommer finnas här under de kommande veckorna, men om jag känner mig själv rätt så kommer jag säkert stöta på ett och annat att fundera kring.

Ha nu en underbar sommar!

Comments