Klotter

Jag blir rent ut sagt förbannad på snorungar och för all del vuxna som klottrar ner andra människors egendom. Nu ikväll cyklade jag på Ringvägen och körde förbi ett litet café. Hela väggen var nerklottrad med tags i galna färger.
Det är så otroligt respektlöst att göra så här mot andra. Bara omaket att behöva beställa klottersanering och måla om är nog illa. Men sen tillkommer kostnaden för saneringen och det handlar om rätt mycket pengar.
För några år sedan hyrde jag ett släp på Statoil. Skulle flytta möbler från Malmö till Stockholm. Under en natt stod lastbilen parkerad på en gata i Malmö och under den natten hann ligister att klottra ner hela lastbilen. Gissa om jag fick en chock på morgonen när jag skulle hämta lastbilen.
Var hos polisen och anmälde, de suckade och sa att de inget kunde göra... Illa nog detta. Sen kom jag till Statoilmacken här i Stockholm där jag hyrt och var beredd på att få casha rejält för skadorna. Men icke det tog macken på sig, de har nämligen fått teckna speciella försäkringar mot klotter för detta händer hela tiden. HELA tiden...
Vad säger dessa ligister om någon kommer hem och klottar ner deras väggar, möbler och golv? Skulle det vara lika kul då? Knappast va...

Läs även andra bloggares åsikter om

Comments

ebba said…
Håller med! Är skittrött på att städa upp utanför porten och har just beställt klottersanering till föreningen. Men värst var nog ändå stuprörstjuvarna. (Förmodligen lodisar som säljer till skroten...) Det kostade 30.000 att fixa 4x1,5m stuprör eftersom de var så gammal standard att de fick måttbeställas. Hade varit billigare och enklare att ge pengarna till tjuvarna direkt. Förmodligen fick de inte 30.000 för besväret.