Oseriös butik?

I början av december köpte jag två nya lakan till min säng, då jag har en dubbelsäng behöver jag riktigt stora lakan. Tyvärr råkade ett av dem bli fel, jag köpte till enkelsäng istället för dubbel.
Ingen stor grej och det handlade bara om 149 kronor men jag bestämde mig ändå för att gå och byta det, dock hade jag för länge sen slängt kvittot så det kunde jag inte visa uppå.
Väl i butiken så blir jag erbjuden att få tillbaka halva summan av vad jag betalat eftersom expediten envisades med att jag ju inte kunde bevisa att jag inte köpt lakanet på halva priset...
Jag bytte inte in mitt lakan, blev så jäkla förbannad att Hemtex ville snuva mig på 74:50. Jag ville ju inte ens ha pengar utan byta till ett större lakan.
Men Hemtex är ju något skruvat, de har ju satt ut dubbla priser på sina varor, för hur ska man annars kunna förklara att butikskedjan går runt på att STÄNDIGT ha halva priset på i principå allt?
Så inte nog med att jag kunde få byta lakan, jag har nu ett enkelsängslakan som jag inte behöver och som jag har gett alldeles för mycket betalt för.
Tror inte att jag kommer gå till Hemtex och handla igen.

Läs även andra bloggares åsikter om

Comments

ebba said…
Ååååh vad jobbigt! De måste få in så mycket folk som försöker lura till sig saker. Hur ska man annars förklara att man alltid blir misstrodd i dessa situationer. Jag hade inte heller tagit budet med halva summan, det är ju som att erkänna att man försöker luras.
Helenatycker said…
Hallå Ebba, ja de får säkert in många som vill göra ett litet miniklipp, men det förändrar inte att de faktiskt bara har att vinna på att vara juste mot sina kunder. Det handlar ju om småpengar för dem...
Nej, lakanet får ligga kvar här hemma helt enkelt.