Surrealistiskt

Märkligt, jag sitter här och bloggar om en serie som handlar om andra världskriget samtidigt som vi är mitt upp i krig. Ja inte här i Sverige då men i Israel och jag kanske borde kommentera det på något sätt.
Vill ge en eloge till Thomas Idergard som i nyhetsmorgon i fredags gav sin syn på saken och faktiskt läxade upp vänsterdebattören som satt i soffan och kallade Israelerna för terrorister.
Idergard gav en liknelse som kan vara väl värd att fundera på:
Om Norge under åtta år skulle skicka in bomber i Värmland, skulle då inte den svenska staten reagera? Skulle vi bara titta på och konstatera att Värmland bombas men så får det väl vara då... Knappast.
Inifrån Gaza har det avfyrats bomber i åtta år. Bomber som har landat i israeliska städer på byggnader och människor. Människor! I åtta år...
Jag låter resten vara osagt tror jag, men återigen en eloge till Idergard som så tydligt förklarade vad som sker, varför det sker och som också läxade upp vänstermänniskan som ganska ogenerat bejakade Hamas terror. Inte i direkta ordalag men väldigt tydligt indirekt...

Comments