Sjukdomstider

Det ligger i luften skulle man kunna säga och då menar jag inte bara alla bakterier och virus som flyger omkring utan jag tänker också på det faktum att så gott som varenda media idag har pratat om sjukdomar.
Det är influensan som tydligen är värre, värre än någonsin vad gäller smittgrad. Värst ska det dessutom bli (håll i dig nu) under sportlovet. Jamen visst är det så, när många är lediga så ska de passa på att vara sjuka.
Stackars alla er i förväg. Och jag vet vad jag pratar om för jag var sjuk hela julen och det var sådärkul...
Och så är det massa media om resistenta bakterier/virus och det är farliga sjukdomar som närmar sig Sverige och det är risk om du reser utomlands.
Ja, jag vet inte vad vi ska göra snart för vart man än vänder sig så väntar en farlig sjukdom.
Det här tricket att skydda sig genom att isolera sig i en stuga i skogen fungerar inte heller för tydligen är myggen de värsta bovarna vad gäller att sprida smitta...

Comments