Made in Sweden

Ok nu har jag tittat på första avsnitter av Made in Sweden där några av världens främsta musikproducenter får gotta sig i att visa vad de kan. Och jag älskar att titta på vad de kan, tro inte annat.
Däremot blir jag matt, trött och less på att redan i första avsnittet få sitta och titta på en ung kille som vill bli stjärna men som vägrar ta in råd från en av världens främsta - Desmond Child samt Andreas Carlsson - som vill skriva en låt till honom.
"oj oj jag vet inte om jag kan stå för det här" "oj oj jag vill ju det här men, nja jag vet inte, jag fick ju kritik för mina låtar och det känns så jobbigt, stackars stackars".
Så här, får man input från creme de la creme så lyssnar man, annars kan man lägga ner och ägna sig åt något annat.

Comments

ebba said…
Here, here!
Helenatycker said…
Härligt, undrade om jag skrivit för elakt. Men jag står verkligen för det jag skrev, om man inte kan ta konstruktiv kritik så kanske man ska släppa fram någon annan...
ebba said…
Nä det tycker jag inte!

Om jag hade gjort ett omslag och Amelia Adamo dök upp och sa åt mig att ändra allt hade jag gladeligen ändrat utan en enda kommentar.

Det handlar om respekt, men jag har hört att 80-talisterna inte har det där med sig hemifrån. På gott och ont förstås...