Och så premiär

Oj, vad hände där? Har jag nu helt plötsligt hamnat i ett läge där jag ska på någon ny nattklubb som har premiär på fredag?
Nattklubbar i alla ära, egentligen gillar jag mer barhäng med goda vänner, glada drinkar och skön musik på lagom nivå. Och nej det är inte ett ålderstecken, jag har varit så här alltid.
Fast å andra sidan, jag minns glada nätter på grymma nattklubbar för några år sedan när jag och vännerna dansade tills de slängde ut oss. Och jag minns hur vi nästan krypande tog oss hem till min lilla lya vid Karlaplan.
Tider det och någonstans innerst inne så tänker jag att det vore skönt med en sån repris.
Men jag måste ändå fundera kring en sak - måste musiken vara så förbenat hög? Och jo jag känner till att människor dricker mer och pratar mindre när musiken bombarderar rummet, men ändå? Om jag lovar att dricka lite ändå, då kan de väl sänka ljudet en aning? Jag gillar inte bara att dansa med polarna, jag gillar att prata med dem också.

Comments